A Huge Pill

大顆藥丸




The fishing pole of the drowned man


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



溺斃者的魚竿

起先我並不太願意拿來用。
隨後我想,不過,也許它會
驅邪消災為我帶來好運---
這是我當時最需要的。
此外,他那次要去游泳時
還特意把魚竿留給我。
不久之後,我邂逅了兩個女人。
一個喜歡歌劇另一個
是坐過牢的
酒鬼。我かんじょう(勘定)了一個
然後開始成天喝酒吵架。
你該看看這女人邊唱歌邊喝酒的能耐!
我們一路沉到了谷底。




注:
かんじょう -- 勘定;感情, 音kanjou, 臺語借音表意

Labels: , , ,


0 Responses to “The fishing pole of the drowned man”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Previous posts

Archives

Categories


Pages


Feed



best website stats