A Huge Pill

大顆藥丸




The Cobweb 蛛網


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...




幾分鐘前,我踏上屋後的
露台。從那兒我可以看見聽見流水,
還有這些年所有發生在我身上的事情。
一切炎熱而靜止。海潮遠退。
沒有鳥鳴。倚上欄杆的時候
一張蛛網輕觸我的前額。
牽纏在我頭髮上。誰也不能怪我就那樣轉身
進屋。一絲絲風也沒有。海
是死寂。我把蛛網掛在燈罩上。
看著它不時隨著我一進一出的呼吸
顫動。多麼光滑的絲線。精緻錯雜。
不久,在任何人知覺之前,
我就會從這裡消失不見。

Labels: , , , ,


0 Responses to “The Cobweb 蛛網”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Previous posts

Archives

Categories


Pages


Feed



best website stats