A Huge Pill

大顆藥丸




Verlaine (Chanson d'automne) 魏連 秋歌


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...







Verlaine (Chanson d'automne)
Lyrics: Paul Verlaine, Music: Charles Trenet

Les sanglots longs
Des violons
De l'automne,
Blessent mon coeur
D'une langueur monotone.

Tout suffocant
Et blême, quand
Sonne l'heure,
Je me souviens
Des jours anciens et je pleure;

Et je m'en vais
Au vent mauvais
Qui m'emporte
De-
ci, delà
Pareil à la feuille morte




秋歌

秋天裡
小提琴悠長的
哭泣聲
使我的心悲傷
單調的惆悵

令人窒息
灰色
當教堂的鐘聲敲響
我想起過往而輕泣

我要離去了
這惡風
帶我而去
東飄西蕩就像
一片乾黃的枯葉

Labels: , ,


0 Responses to “Verlaine (Chanson d'automne) 魏連 秋歌”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Previous posts

Archives

Categories


Pages


Feed



best website stats