A Huge Pill

大顆藥丸




Trying to sleep late on a Saturday morning in November


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



試著想要睡晚一點的11月星期六早晨

在客廳裡華特克龍凱特
報導著火箭即將發射前的諸般準備。
我們已經接近
第三以及最終的階段,這將是
最後一個事前試驗。
我躺下來,
深深地埋進被窩裡。

我兒子戴著一頂太空頭盔。
我看著他往長長的真空的走道那端走去,
沈沈地拖著鋼靴。

我的腳逐漸冰冷起來。
迷濛間我想到黃蜂和輕度
凍傷,兩個撒特斯溪的
白鮭魚漁夫
所要經常面對的傷害。

但在那些霜凍的蘆葦叢中
有什麼東西在動,
什麼東西傾斜了一邊使得
水緩慢地灌進來。
我翻身朝上。
整個人突然間浮昇上來,

就好像怎麼樣也淹不死似的。


註:火箭即將發射
指的是1967117Apollo 4發射計劃


0 Responses to “Trying to sleep late on a Saturday morning in November”

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


Previous posts

Archives

Categories


Pages


Feed



best website stats